Een dagje uit, de historische dagen in Den Helder. Het thema is 'Frans' en dan moeten wij er natuurlijk met
onze Peugeot 203 bij zijn. De dag valt echter letterlijk in het water, regen en nog eens regen. Ondanks dat
de auto lekt als een gieter snorren we vrolijk zonder problemen over da A7 richting Den Oever. Tegen de tijd
dat we Den Helder binnen rijden klotst het water onze schoenen in. Geeft niks want we gaan er vanuit dat het
weer wel zal op knappen. Niet dus, grijs, grauw en regen.
Op het feest terrein hangt een beetje troosteloze sfeer. Bezoekers zijn er vrijwel niet en de deelnemers
schuilen in hun auto of op de overdekte markt tegen de regen. Toch vermaken we ons wel, er staan een paar echt
mooie historische auto's en we ontmoeten leuke en interessante mensen. Om een uur of 4 vinden we het wel genoeg
en rijden we door de stromende regen weer naar huis.
Eindelijk nieuwe banden, we hebben er lang voor moeten sparen maar het was hard nodig. Het was toch even schrikken toen de oude banden er af gingen, wat een roest. Een wonder dat we nooit lek gereden zijn. De monteurs van Van der Meulen auto's hebben er nog een hele klus aan gehad om het een beetje op te knappen. De Peugeot ziet er wel meteen een stuk beter uit en hopelijk is het zo ook wat veiliger.
Vandaag maar weer eens een poging gedaan om ons 203'tje te starten. Het wil echter niet lukken. Ontsteking nagekeken, alles schoongemaakt, kabels nagekeken, het helpt allemaal niks. Eindeloos starten en slecht een paar kuchjes en dat was het dan weer. Toen maar eens naar de carburateur gekeken, sproeier door blazen en weer een startpoging. En jawel, hij start meteen. Een paar vette rook wolken dat wel, maar hij loopt weer als een zonnetje.
Het is eindelijk eens een keer redelijk weer, tijd om de bolide te starten en te een stukje te gaan toeren. Helaas, met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. Accu leeg en met startkabels lukt het ook niet. Een lege accu hebben we wel vaker last van, altijd blijkt dat per ongeluk de contact schakelaar ingedrukt wordt. Dat lossen we simpel op, voortaan doen we er een knijper tussen. De accu gaat weer onder de acculader en we houden het verder maar weer voor gezien.
In het najaar hebben we alle chromen delen van de auto in de Owatrol gezet. Gewoon met een kwast vol gekliederd. het werkt perfect, geen spoortje roest op het chroom te zien.